Hirdetés

etcsokolade.lap.hu / Jótékony hatásai az egészségre

Jótékony hatásai az egészségre

Egy kis kockányi étcsokoládé naponta védi szívünket a gyulladástól és más szívproblémáktól, állítják olasz kutatók. A tejcsokoládé nem felel meg erre a célra.

A mértékletesen fogyasztott étcsoki ténylegesen pozitívan hat egészségi állapotunkra. Egyesek életelixírnek tartják magas kakaótartalma miatt.

A magas kakaótartalmú csokoládé segíthet csökkenteni a koleszterinszintet egy kutatás szerint, ugyanakkor a bírálók azt állítják, hogy az édességben lévő cukor és zsír ellensúlyozza a pozitív hatást.

Napi egy falat étcsokoládé fogyasztása csökkentheti a magas vérnyomást, ezáltal pedig a stroke rizikóját.

A legfrissebb amerikai vizsgálatok szerint az étcsokoládé nem csak az indulatokat enyhíti, hanem csökkenheti a vérnyomást is.

A rendszeres étcsokoládé-fogyasztás segíthet csökkenteni azokat a gyulladásos folyamatokat, melyek a szív-és érrendszeri betegségekkel hozhatók összefüggésbe - állítják olasz kutatók.

Pontosabban; a kakaó enyhítheti a cukorbetegség szövődményeit: a flavanolok jótékony hatásai Talán meglepő, de a kakaó hamarosan felkerülhet a szív- és érrendszeri betegségek megelőzésére ajánlott élelmiszerek listájára: egy új, átfogó vizsgálat eredményei szerint a flavanolokban gazdag kakaóital – a meghatározott mennyiségben történő fogyasztás esetén – kifejezetten jót tesz a diabéteszes betegek ereinek.

A keserédes íze és az agyműködést serkentő hatásai miatt is nagy népszerűségnek örvendő étcsokoládé a krónikus fáradtság szindróma tüneteit is képes enyhíteni - állítják a brit szakemberek.

A gyakori feketecsoki-fogyasztással szíved egészségét véded.

A jelek arra utalnak, hogy rengeteg más ételnél többet tartalmaz egyes egészséget erősítő vegyületekből.

A Journal of Physiology című szaklapban nemrég megjelent tanulmány szerint, ha étcsokoládét fogyasztunk, azzal ugyanúgy javíthatunk fizikai teljesítményünkön, mintha edzenénk.

A krónikus fáradtságban szenvedőknek enyhülést szerez az étcsokoládé - olvasható a BBC News honlapján.

A zürichi egyetemi kórház munkatársainak nemrég megjelent tanulmánya szerint az étcsokoládé képes kitágítani a szívkoszorúereket, egyben jelentősen javítja azok általános állapotát, továbbá a vérlemezkék összetapadási hajlamát is csökkenti az erekben. Ezek a hatások már a fogyasztást követő két órán belül jelentkeznek, a flavonoidokban szegényebb tej- és fehér csokoládé esetében azonban nem tapasztalható ilyesmi.

Egy kutatás során azt tapasztalták, hogy az étcsokoládé az érfalak sejtjeinek működését legalább három órán keresztül javítja. Az étcsokoládé gazdag természetes antioxidánsként működő flavonoidokban, ez azonban nem jelenti azt, hívják fel a figyelmet a szakemberek, hogy a csokoládé mértéktelen fogyasztásával elkerülhető a szívinfarktus.

Amerikai kutatók megállapították, hogy az étcsokoládé növeli a szervezet ellenálló képességét a szívbetegségekkel szemben.

Már régóta ismert a magas kakaótartalmú csokoládék pozitív egészségügyi hatása, de fény derült arra is, hogy hol a mennyiségi határ.

Német kutatók szerint már napi egy falat keserűcsoki is csökkentheti a vérnyomást, ezzel együtt pedig az agyvérzés és koszorúér-betegségek kockázatát.

Csokoládé, mint egészséges táplálék? Ez így nem egészen igaz, de tény, hogy napi kevéske étcsokoládé előnyös hatású lehet.

Ausztrál kutatók matematikai számításokkal modellezték az érvédő hatást, amelyet tíz éven át tartó napi rendszerességű étcsokoládé-fogyasztás eredményezhet.

Egy új vizsgálat szerint, a krónikus fáradtság szindrómában szenvedők tüneteit enyhítheti a gazdag kakaótartalmú étcsokoládé.

A csokoládé valójában jobb, mint a híre - állítják tudósok, akiknek vizsgálatai kimutatták, hogy az édesség sok gyümölcsnél több antioxidánst tartalmaz.

Újabb tudományos bizonyítékok támasztják alá a stresszoldó csokoládékúra létjogosultságát, olvasható az ACS Journal of Proteome Research online számában.

A keserű csokoládé egyik összetevője segíthet a magas koleszterin szint szabályozásában.

Újabb tudományos bizonyítékok támasztják alá a stresszoldó csokoládékúra létjogosultságát, olvasható az ACS Journal of Proteome Research online számában. Már napi 40 g is elegendő lehet a stresszhormonok csökkentéséhez.

A legtöbb ember szeret csokit enni, a jó hír pedig az, hogy jó minőségű, magas kakaótartalmú (70% vagy több) csokoládé mérsékelt fogyasztása megelőzheti a szívbetegségeket idősebb nőknél.

A kakaóbab "szupergyümölcs" - írja a Chemistry Central Journal amerikai vegyész szaklap. A kakaópor ugyanis egy cikk szerint több antioxidánst tartalmaz, mint a legnagyobb szabadgyökfogó kapacitással rendelkező gyümölcsök.

Jelentősen csökkentheti a magas vérnyomást az étcsokoládé fogyasztása - derült ki a BMC Medicine folyóirat legfrissebb számában közzétett egyik tanulmányból.

Meghatározás:

Az étcsokoládé jótékony hatásai az egészségre

Az étcsokoládé jótékony hatásai az egészségre

Szponzorált hirdetések

Ön azt választotta, hogy az alábbi linkhez hibajelzést küld a lap.hu oldal szerkesztőjének. Kérjük, írja meg a szerkesztőnek a megjegyzés mezőbe, hogy miért találja a lenti linket hibásnak, illetve adja meg e-mail címét, hogy az észrevételére reagálhassunk!

Hibás link:
Hibás URL:
Hibás link doboza: Jótékony hatásai az egészségre
Név:
 
E-mail cím:
 
Megjegyzés:
Biztonsági kód:
 
Mégsem  Elküldés